onsdag 7 december 2016

Portföljuppdatering

Äntligen!

Gert Fylking har hittat på många märkliga saker i sitt liv, men hans beryktade "Äntligen" vid annonseringen av nobelpristagen i litteratur tyckte jag var riktigt kul. Så därför snor jag helt sonika hans utrop: Äntligen!

Jag har nämligen äntligen kommit loss med att uppdatera vår portföljsida här på bloggen och du hittar den här eller så klickar du helt enkelt på "Vår portfölj" i menyn.

Detta är första gången jag publicerar våra aktieinnehav i detalj och det finns en anledningar till att jag dröjt tills nu. Vår aktieportfölj har varit och är fortfarande i sin linda. Och det är först nu som den börjar likna den bild jag har i mitt lilla huvud. Men det finns mycket kvar att göra med portföljen innan jag börjar känna mig nöjd. Eller tja... helt nöjd lär jag ju aldrig bli. Framförallt ska den ju bli betydligt större...

Så nu är jag spänd på att få veta vad ni tycker?

4 kommentarer:

  1. Jag håller med - ett mycket bra uttryck som även passar bra på t ex bröllop.

    Angående portföljen och uppdateringen: Fin sammanställning på portföljsidan. Personligen tycker jag att du har för många olika aktier, men där går ju åsikterna isär. Jag ser dock att du har ca 10% i en del fina bolag och det är enligt min egen melodi (själv har jag 8 aktier i portföljen, men siktar på max 15).

    Tack för en intressant blogg och god jul!

    Egon

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Ja, åsikterna kring antalet aktier går verkligen isär. Var och får bestämma sig vad som passar den, men under 8-10 skulle jag avråda alla.

      Jag blir nyfiken på vilka fina bolag du tänker specifikt på?

      God Jul till dig också!

      Avfart Frihet

      Radera
  2. Bland dina 10-procentare äger jag själv Investor och HM (se mina innehav här). Inget ont om dina andra innehav, men kring de är jag inte lika insatt.

    Mvh

    Egon

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för länken. Lite att läsa och reflektera över under julledigheten!

      Mvh Marcus

      Radera